brimikshallon

Alla inlägg den 5 juni 2020

Av Kerstin Frithiof - 5 juni 2020 08:57


Denna morron är jag  g l a d..  Rosen kom i går efter endast en dags resa.. Den var ytterst väl emballerad och hade inte tagit minsta skada av färden..

 

Jag gjorde så gott jag någonsin förmådde för att få den att känna sej hemma,, Planteringsjord, rosdito och mycket vatten.. 


Till yttermera visso har det regnat i natt, och det har varit ett  f i n t, jämnt regn.. Nog ska den här växten gå en bra framtid till mötes..


Coronan har till slut nått Blekinge.. Jag läste nånstans, att mänskor med blodgrupp A är överrepresenterade i antalet smittade och döda.. Är man sen  s e n i o r  ligger man illa till.. Till det här gärdsgårdslaget måste tyvärr jag räknas..

Ännu har jag dock inte börjat förfäras..


Tanken att min tid är utmätt har jag accepterat.. Är jag rädd.. Jodå, visst är jag det, men också nyfiken..

Hoppas bara jag hinner se rosen blomma, och pianospelet komma sej.. 


Det vore snopet, att få lämna nu, när jag precis har kommit ordentligt på fötter efter förra sommarens vurpa..


 

O m  det skulle vara så illa, att coronan hinner fatt mej och tar kål på mej innan rosen hinner blomma, får jag trösta mej med bilden jag snodde på vårdcentralen i höstas..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards