brimikshallon

Alla inlägg den 10 juni 2020

Av Kerstin Frithiof - 10 juni 2020 09:06


Det är mycket jag inte förstår, bland annat  p o l i t i k..


Såvitt jag begriper så handlar politik om  m a k t,  och för att få denna makt är politiker villiga att gå hur långt som helst i oförskämdheter mot varandra.. Oavsett om man är röd eller blå..


Det är, såvitt jag kan bedöma, från vänsterhåll dom grövsta tillmälena kommer, men så har det varit så länge jag kan minnas..


Nåra av dom värsta mördarregimerna i modern tid har haft röda förtecken.. Att inte hemmakommunisterna har fattat det..


Makt korrumperar oavsett färg..


Usch, jag blir så lessen.. Ingenting har egentligen hänt sen Augusti dar, och  d e t  var en slug massmördare.. Men han hade "pressen med sej".. Och han förstod redan för 2000 år sen vikten av att ha en fördelaktig image.. 


Nu ska jag berätta om mitt pianospel.. Jag har hittat noternas placering på notbladet, och  d e t  var första steget..


Nästa steg blir att göra anslag  s a m t i d i g t  med höger och vänster.. (Det vore nåt för  p o l i t i k e r  också att träna på)..


Och nu får allt komma i sin egen takt och sin egen logik.. (Tack, Amisa för lyckatillandet)..


Blåa, vackra linblommor.. Invandrare i min trädgård.. Varifrån dom kommit vet jag inte.. Kan det vara fåglarna..

 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards