brimikshallon

Alla inlägg den 21 juni 2020

Av Kerstin Frithiof - 21 juni 2020 15:17


Annandag Missommar finns väl inte.. Det skulle i så fall vara den här trista dagen.. Puh..


Puh en gång till.. För vädet, som påminner om en våtvärmande  f i l t.. Det skulle inte förvåna mej och det blir åskväder idag  i g e n.. Det åskade nämligen både i går och i förgår.. Åskade och  r e g n a d e.. 


Själv sitter jag självvalt isolerad på fjärde dagen, men vad jag vet har jag inte fått nån corona.. Men minde frisk är jag..


Det ruggiga med influensan är faktiskt, att man kan ha den  u t a n  att märka det.. En del märker det inte och andra dör.. Jag kan undra om man  m ä r k e r   när man dör.. Frågan är kanske  inte så enfaldig som den verkar.. Om man tänker efter.. Tja..


Mänskor är allt bra snälla.. Mina grannar kom in med missommarmat, sill och nypärer och jordgubbar till mej.. Och Agneta kom med en stor bit tårta.. Nån nöd har det således inte gått på mej..



För många år sen fick jag nåra liljor av en, numera avliden, väninna.. 

 

Visst är dom vackra.. Jag  t r o r  dom heter dagliljor.. Dom är tämligen   f e r t i l a,  så jag får hålla efter dom en smula..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards