brimikshallon

Alla inlägg den 4 maj 2021

Av Kerstin Frithiof - 4 maj 2021 07:05


I morse i gryningen vann han igen.. Kattrackan..


Att  h a n  vaknar i svinottan mån väl vara hänt, men att  j a g  också måste göra det är snudd på hädelse..


Han har hela världen framför tassarna.. Matskålen står på vasken och kattluckan är olåst.. Det enda han behöver göra är att masa sej ut till äventyret.. Men  n e j, äventyret ska ske i min  s ä n g..


Jag försäkrar; När fem kilo tung katt landar på en mänskomage  k ä n n s  det.. Sker sen avstampet från samma mage känns det  ä n n u  mer..


Snart har vi vänt på dygnet missen och jag.. Vi (inte frivilligt för min del) vaknar på småtimmarna och måste fökljaktligen få skönhetssömnen på dagen..


Men: Även om jag insett, att tillvaron skulle ställas upp och ner om det kom en katt i huset, hade jag  a l d r i g kunnat lämna honom dumpad och övergiven uppe vid Nytorpet..Evig skam över dom som gjorde det..


Kissen har fått det bra, och  m i n  tillvaro har blivit betydligt roligare med honom i huset.. Tillgivna varandra är vi.. Ända in i kaklet..


Bigarråträden blommar, liksom fågelbärsträden.. Bara det inte blir frost kommer skörden att bli riklig i sommar.. Till glädje för både mej och alikorna..



     

Den fjärde maj klockan halv åtta på morronen tog jag detta kort genom fönsret till arbetsrummet..


Idag regnar det, och  d e t  är välkommet.. Vi bönner behöver lite blöta för att våra odlingar ska må bra..


Ta det här med bonne inte för allvarligt.. Jag är ingen bonne och mina odlingar inskränker sej till ett par vanskötta gräsmattor och en och annan rabatt..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards