brimikshallon

Alla inlägg den 12 maj 2021

Av Kerstin Frithiof - 12 maj 2021 07:36


Av alla konstiga helgdagar i vår almanacka är väl ändå Kristi Himmelsfärdsdag den mest onödiga.. Man kunde slopa meningslösa helgdagar och göra så här i stället:


Pytsa ut ett antal fridagar per medborgare och låt  d o m   s j ä l v a  bestämma när dom ska infalla..


Jag vill  passa på att reda ut en allmän missuppfattning om  l ä r a r e s  löner.. Nåt som dom flesta har synpunkter på..


"Lärare,  d o m  har okristligt mycket betalt utan att göra nåt.. Tänk på sommarloven.. Å så dricker dom en förfärlig massa kaffe på arbetstid"..


Lärare har bara vanlig semesterersättning.. Precis som alla andra.. Att dom får utbetalning även resterande sommarveckor beror på att dom förhandlat fram, att årslönen ska  s p r i d a s  över hela året..Alltså även på dessa veckor..


Och beträffande  k a f f e d r i c k n i n g  så är det inte så svårt att räkna ut hur klassrummet skulle se ut om läraren inte var på plats samtidigt med eleverna..

 


Igår hann jag göra en hel del i trädgården.. Fint blev det.. Det är iallafall vad jag tycker själv.. Jag ska fortsätta idag..


Dessutom ska jag åka och få min andra coronaspruta.. Jag fattar inte att det finns dom som inte vågar ta den.. Ett litet obehag (Om det nu  s k u l l e  infinna sej) måtte väl vara att föredra framför lasarettsvistelse, långvarig ohälsa och tillåmed  d ö d..


Jag har kommit på vad det är som gör  k a t t e r  så speciella.. Så avskydda av en del och så älskade av andra..


Dom är dom mest  j ä m l i k a  varelser som tassar omkring på denna jord.. Dom förstår varken översitteri eller kryperi.. Heja, missarna..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards