brimikshallon

Alla inlägg den 16 maj 2021

Av Kerstin Frithiof - 16 maj 2021 07:44

Under ett par dar har teckenstorleken i min blogg varit en aning förbryllande.. Nu hoppas jag ha åtgärdat saken..

 

Det är söndag igen och vi har redan avverkat halva maj.. 

 

Om denna wunderschönen Monat kan mycket säjas.. Vädret har varit si så där och blomningen är sen i år.. Det har regnat en hel del, vilket det för övrigt gör nu också.. Nåt trädgårdsarbete kan det således inte bli tal om..

 

Igår rensade jag ogräs, främst på infarten.. Eller "inloppet" som min sjöfarande morbror brukade säja..

 

Halva inloppet är iallafall klart, men åtskilligt återstår..

 

Herr Rönnerdahl gick ut för en stund sen.. Hade det varit fysiskt möjligt för honom hade han  k l a m p a t  förargat eftersom jag satt och övade vid pianot.. Har jag månne fått en  m u s i k a l i s k  katt i huset..

 

Jag har åtskilligt att göra med dom till synes enkla tre små stycken av Bach som jag tränar på.. Jag får god hjälp av You Tube.. En sån tur att jag hittade dom.. Det  h a r  faktiskt hänt en hel del med mitt klinkande det halvår jag hållit på.. Heja, heja..

 

Ett av mina mål är, att jag ska få det hela så njutbart att kissen stannar  i n n e  när jag spelar.. 

 

 

--Jag, för min del, sa missen,  j a g  föredrar tystnad.. Och lämnar skeppet, sa han högdraget..

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards