brimikshallon

Alla inlägg den 19 maj 2021

Av Kerstin Frithiof - 19 maj 2021 16:41


Fyra timmar i trädgårn idag.. Det är inte så att jag vill  s k r y t a.. Långt därifrån.. Jag är bara så fruktansvärt  g l a d  att jag fortfarande  k l a r a r  a v  så många timmar.. 


Jag känner, att jag blir lite starkare för var gång jag jobbar i trädgårn.. 


Ena dagen  p l a n e r a r  jag vad jag ska göra nästa och  d e t  är ett bra sätt att jobba..


Kiskatten, herr Rönnerdahl, gör mej till och från sällskap.. Jag märker hur skygg och rädd han är för minsta oväntade ljud.. Så bra att jag ställde om en kattlucka.. Han behöver inte vara rädd för nånting egentlligen, nu när han kan springa in så fort det är nåt som skrämmer honom..


I morse saknade jag honom i sovrummet när jag vaknade, men missen var i köket, utsträckt i sin fulla längd på köksbordet.. Som rosen i tårtan, liksom..


Solen skiner, det blåser upp och pingstliljorna har börjat blomma..

 









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards