brimikshallon

Alla inlägg den 30 maj 2021

Av Kerstin Frithiof - 30 maj 2021 06:44


Igår jobbade jag minsann.. Det var så här:


I fredags var jag med Agneta och G. på en  e n o r m  plantskola i Kristianstad, och där köpte jag ett par stockrosor, vita, dubbla, såna  som jag en gång haft.. Rena nostalgin alltså..


Men hemkommen fann jag, att dom inte alls passade där jag tänkt, så jag fick börja  f u n d e r a..


Och funderandet ledde till att jag grävde upp en rabatt jag lagt ner för flera år sen.. Det tog tid och var arbetsamt, men det blev  b r a..


Det fanns ett och annat kvar sen tidigare odllingsförsök, och så lyckades jag gräva fram ytterligare ett skott från morfars jasmin..


 

Att jag gett stockrosorna så mycket plats beror på att dom blir  s t o r a..  Jag önskar jag hade köpt flera..


 

Ytterligare en morfarsjasmin.. Den har iallafall klarat sin första natt i nya lägenheten..


 

Hjälp med både  g r ä v n i n g  och  g ö d s l i n g..


Det gröna till höger är höstanemoner, som växer som galningar.. Det gröna vid väggen tror jag är körsbär, och dom lär jag behöva ta bort.. Sorgligt nog, för visst vore det härligt att bara kunna öppna fönstret och plocka en näve..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards