brimikshallon

Alla inlägg den 4 maj 2024

Av Kerstin Frithiof - Lördag 4 maj 16:21


Jag gick ut i trädgårn med kameran i högsta hugg.. Faktum är, att jag tänkte fota mina blommande fågelbärsträd, men så fick jag syn på dom  h ä r  små förtjusningarna:

 

Nån slags liljeväxt är det.. Tulpaner kanske.. Men dom är väldigt låga och klena för att vara tulpaner.. Jag kan inte minnas att jag har planterat dom här minilökarna.. Dom har kanske gjort som ogräset: flyttat in av sej själva..

 

Inte för att det kan intressera nån, men jag berättar ändå, att idag har jag lagat kalops,, Så nu har jag mat flera dar.. Först äter jag maten som.. just det.. kalops..i ett par dar.. Sen får det bli nån annan slags gryta, kanske med lite svamp och grädde i såsen.. Och till slut blir det pytt i panna, skafferirensning, som min man brukade kalla det..

 

Sommaren fortsätter, men idag är det inte lika varmt som det varit dom två senaste dagarna..

 

Jo, när jag som bäst höll på att fota smålökarna snurrade det plötslit till i kameran och jag fick se den här bilden:

 

Vad jag begriper så är det nån slags selfie, men jag har aldrig  m e n a t  att det skulle bli en sådan.. Telefonen  d e n  lever sitt alldeles  egna liv.. Precis som katten..

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards