brimikshallon

Alla inlägg den 6 maj 2024

Av Kerstin Frithiof - Måndag 6 maj 14:34


Idag har jag suttit 40 minuter i en stillastående bilkö på motorvägen mellan Sölvesborg och Karlshamn.. En olycka hade skett i höjd med Mörrum och motorvägen var avstängd i båda riktningarna.. Jag kan just undra hur långt kön sträckte ej.. En mil i vardera riktningen är nog inte att ta i.. Nåja, vi får veta i morron när tidningen kommer..

 

Det kom ett efterlängtat  r e g n  i morse.. Gott för mina dahlieknölar.. Och givetvis för  a l l  vöxtlighet.. Det är torrt i naturen.. Det  b r u k a r  det vara i maj.. Maj förresten.. när blev det m a j.. Det var ju alldeles nyss februari..

 

Är det nån, som kommer ihåg "Skamhörnan", den förvildade och förvuxna hörnan i trädgården..  

 

Efter tre år och diverse felspekulationer (potatisodling bland annat) ser nu skamhörnan ut så här:

 

Det höga gräset och pinalerna i bakgrunden tillhör grannen.. På skamhörnan växer numra gräs, och syrenbuskarna, som så smångon ska bilda en doftande häck, grönskar.. En del har tillåmed blomknoppar..

 

Ett litet fågelbärsträd växer precis mitt i den blivande häcken.. Det hela blir nog väldigt bra om ett par tre år..

 

 

 

 

   

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards