brimikshallon

Alla inlägg den 14 maj 2024

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 14 maj 17:25


Redan syrenblomning.. Så här tidigt brukar den inte infalla.. Men härligt är det med syrener..

När jag var barn letade vi lyckor bland blommorna.. Jag vill minnas att det var blommor med fem små kronblad som var lyckobringare..

 

Hittade vi en lycka, gällde det att  ö n s k a  sej nåt och sen  ä t a  u p p  lyckan.. Dom smakade beskt ska jag säja.. Frågan är om dom inte var rent hälsovådliga.. Som tur var var dom ganska sällsynta så nån akut magsjuka blev det aldrig efter lyckoletandet..

Här är det nog gott om lyckor, men jag tror jag hoppar dom..

 

Trädgårdsjobbet fortsätter.. Snart har jag rensat hela häcken mot gatan.. Ett par dar till så är det klart.. Sen kommer nästa rabatt, och  d e n  är förvuxen ska jag säja..

 

Jag blir trött och får ont i kroppen, men är samtidigt glad att jag  k a n  påta.. Den dagen kommer när det inte går längre.. Måtte den dröja..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards