brimikshallon

Alla inlägg den 17 maj 2024

Av Kerstin Frithiof - Fredag 17 maj 08:45

 

Varje morron tar jag ett (nä,  m å n g a  ska det vara) tag med spaden i rosenrabatten, för under natten har det kommit upp mera åkervinda.. Detta vidriga ogräs, som sträcker sej lika långt   u n d e r  marken som över..

 

Detta är morgonens skörd.. Nästa dag kommer det att vara lika mycket igen.. Det gäller att inte ge upp utan fortsätta gräva.. Till slut måste det väl iallafall ta slut..

 

Sommaren fortsätter.. Det är  t o r r t  i markerna nu.. Och snart kommer det väl att bli bevattningsförbud.. Det brukar vara ont om vatten under rockfestivalen.. Inte att undra på med så många mänskor som duschar..

 

Man kan fråga ej  v a r  dom duschar.. Jo, norjeborna, som är affärsmedvetna,  s ä l j e r  duschtillfällen i sina villor och källare.. För ett par år sen kostade det 50 kronor att bli ren.. I år kommer det säkert att kosta mera.. 

 

Ett år tog vattnet tvärt slut.. Det hade uppstått en läcka nånstans nere på Lister, och det blev närapå panik.. Det hela löste sej dock efter nåra timmar..

 

Elen brukade också ta slut, men det var  i n n a n  festivalen var riktigt etablerad.. Numera har man koll (hur nu  d e t  går till)..

 

Kära nån, det är bara tre veckor kvar tills det brakar loss.. Fast.. egentligen börjar campinglivet oftast redan helgen före.. Tänk, folk åker från praktiskt taget hela den "civiliserade" världen för att umgås och lyssna på sina favoritband.. Och  ä t a..

 

Ingenstans finns det så mycket mat att köpa som på rocken.. Och det är inte vilken mat som helst.. Jag tror man kan få precis  a l l t  i matvagnarna nere på fälten.. Allt från varmkorv till gourmetmat.. 

 

Och så kommer  k n a l l a r n a  och säljer.. Mest kläder som det verkar.. Ett år köpte jag en T-shirt med texten "Jag är inte dum.. Jag har bara otur när jag tänker".. 

 

Den texten skulle kunna bytas ut mot "Jag är inte dum.. Jag har bara otur när jag spelar wordblitz"..

 

(Jag undrar förresten vart den tröjan tagit vägen.. Jag får leta.. Jag tror  i n t e  jag har slängt den)..

 

Nu hoppas jag bara att sommarvädret håller i sej över rocken.. Nåt år var det svinkallt och regnade hela tiden.. Inget sådant i år, tack..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards