brimikshallon

Alla inlägg den 3 maj 2020

Av Kerstin Frithiof - 3 maj 2020 08:13


Lilla Skorpan, charmig, manipulativ och helt  u n d e r b a r  har bott hos mej nåra dar..


Som den gentleman har är överräckte han en bukett rosor när han kom:

 

Behöver jag tala om, att hans  b u g n i n g,  när han gav mej rosorna, var av det mest utsökta slag.. 


Nu sover lilla charmören hoprullad i sin lilla portabla hundsäng.. 



Idag skiner solen och  j a g  ska vara i trädgårn.. Alla nepetaskotten har tagit sej, och jag ska göra iordning resten av rabatten så jag kan peta ner flera..


Det växer ordentligt nu.. Ogräset framför allt.. Jag kommer att ha mycket att göra den närmaste framtiden..


För nåra veckor sen blev jag intresserad av countrymusik.. Framför allt var det en sångare, som väckte mitt intresse:  George Jones..


M e n  ingen mänska gitter lyssna på den genren i det långa loppet.. Alla countryns låtar verkar vara en och samma.. Så nu tackar jag för mej och vänder vilda västern ryggen..


I höstas blev jag lika fascinerad av Max Raabe och hans gammeltyska dekadens.. Honom tröttnade jag också på..



Som jag tidigare nämnt funderar jag skarpt på att skaffa mej ett piano.. Det känns som om det är  d a g s  nu..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards