brimikshallon

Alla inlägg den 6 maj 2020

Av Kerstin Frithiof - 6 maj 2020 08:37


Idag känner jag för att (Säjer man fortfarande så) prata växter.. Både om  s t u l n a  och om ärligt köpta och betalade..


Min pelargonia, som jag knyckte på Hanö i slutet av sommaren 2018, mår nåt besumligt bra efter att ha matats med Algomin nåra veckor.. Så gör dom andra inomhusväxterna också.. 


 

Även  g r ä s e t  mår bra av samma preparat, som troligtvis  i n t e  innehåller skit.. Men väl alger..


Norr om huset, vid källarnedgången, börjar  f u n k i a n  komma upp.. D e n  är ärligt betald.. Vilket inte ramslöken är..

 

Man kan se ramslökens små vita blommor.. Den  g u l a  är en maskros.. Det  l i l a  vet jag inte vad det är.. D e t  har flyttat in frivilligt..


Idag har jag pratat med en auktionsfirma i MJällby och bett dom hålla utkik efter ett hyfsat piano..


Jag har faktiskt fått pianospel på hjärnan.. Inte tror jag att jag kommer att bli nån virtuos.. Nä, mitt piano ska bara till egen fröjd..


Gubben Noak och Kalle Johansson tror jag mej kunna behärska ganska lätt..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards