brimikshallon

Alla inlägg den 5 maj 2020

Av Kerstin Frithiof - 5 maj 2020 09:11


Minsann: Tredje gången gillt:

 

Både jag och surdegen börjar  v ä n j a  oss vid varandra, och för varje gång har brödet blivit bättre och godare.. 


Jag läste en gång om en surdeg, som vandrat från Italien genom hela Europa och nu befann sej i stockholmstrakten..


Vandringen hade tagit flera år, och för var gång surdegen fick arbeta blev brödet bara godare.. Hur gammal den var förtäljer inte historien..


Visst är det fantastiskt..


Nåt, som  i n t e  är så fantastiskt är vädret.. Det är alldeles för kallt för att "påta".. Trösten är, att det är för kallt för ogräset att trivas.. 


Mina nya granar gör ett jättejobb i sin trädgård.. Det verkar som om precis  a l l t  ska bort.. Ett bestånd gammeldagsrosor flög häromdan.. Jag passade på att tigga ett par rötter.. Det vore roligt om dom tog sej.. Rosorna kom nämligen ursprungligen från mej..

 

Kattunge och gammaldagsros sommaren 1968, vår första sommar i huset.. Gammaldagsrosor och kattkällingar var det första vi skaffade.. Jocke på bilden blev 17 år.. Jag minns honom med saknad..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards