brimikshallon

Alla inlägg den 16 maj 2020

Av Kerstin Frithiof - 16 maj 2020 09:01


Jag ska plantera en  r o s..

 

Den här skönheten var helt omöjlig att få tag på här i Blekinge.. B.. som är fena på datorer, hittade den på internet i går.. Den finns i Skåne, och nu ska vi: jag,  B. och Agneta göra en utflykt till trädgårdsmästeriet ifråga inom en snar framtid..


Jag har redan börjat förbereda för rosen:

 

Jag ska gräva den här öppna biten dubbelt så stor.. Sen ska jag gräva ett  stort och djupt hål mitt på, som jag ska fylla med planteringsjord.. 


Här ska nog min ros känna sej välkommen.. Sol både på morron, middag och kväll och dessutom lä mot garageväggen..


Det är ett ganska omfattande anläggningsarbete jag har satt igång med.. Eftersom jag bara orkar grovarbeta en halvtimme-trekvart i taget, kommer det att dröja nåra dar innan bostaden är färdig..


Sen får jag fundera på nåt smått och gott, som ska  o m g e  min fina ros.. Jag har en del att välja på..


Ett av mina biggarråträd mår som bekant inte så bra.. Jag tänkte jag skulle pigga upp det med lite  m u s i k:

   

I natt har det  b l å s t  bra, så även  j a g  fick njuta av musiken..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards