brimikshallon

Alla inlägg den 21 maj 2020

Av Kerstin Frithiof - 21 maj 2020 08:17


Fantastiskt.. Jag har ett  p i a n o.. Detvillsäja jag  h a r  det inte här hemma, men jag har blivit lovad det..


Det befinner sej i Ronneby, och  d e t  inger inga bekymmer..


Däremot bekymrar jag mej för transporten hit.. Trogen min pessimistiska vana oroar jag mej för att hemforslingen ska gå åt pipan.. Tja..  Om nåra dar vet jag..


Jag vill tacka signaturen Amisa för välkomna kommentarer..


Och så vill jag tacka Birgit för tipset om pianot.. Det är inte första gången  h o n  har hjälpt mej.. 


Det är Kristi Himmelsfärdsdag.. 


Jag är inte vad man kallar religiös, men jag störs av uttrycket Kristi Flygare.. Mera  f ö r r  faktiskt.. D å  hade jag inte ens kunnat  t ä n k a  mej att säja så.. Nu händer det tillåmed att jag gör det.. Man blir väl avtrubbad med åren..


Förr om åren, när både jag och min man var spänstiga och ansiktssläta, brukade vi åka till Danmark den här dan..


Ota hade vi Karin Ferm med oss.. Det var hon som var uppfödare till vår första hund, ljuvliga Bam-Bellas Joker, och hon och jag blev goda vänner..


Hon och hennes man bodde i ett litet gammalt torp i Herrevadskloster.. Bostaden var enkel och mycket gammaldags med utedass och bara kallt vatten i köket..


Hon hade högt prisbelönta newfoundlands, hennes man hade höns..


När man träffade henne gick tankarna till majorskan på Ekeby.. Väldig och med en auktoritet som nog kunde vara skrämmande..


 Jag minns henne med vemod.. Och tacksamhet.. Jag lärde mej mycket av henne..


Vädret är vackert och jag ska snart gå ut och jobba.. Igår var jag ute två timmar klädd i shorts.. K n ä n a  blev iallafall solbrända.. Det brukar dom bli först av alla mina avlånga kroppsdelar.. Därefter kommer  n ä s a n,  och så måningom resten..


Kristi Himmelsfärdsdag 2020:

 

Denna underbart ljuvliga försommardag..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards