brimikshallon

Alla inlägg den 26 maj 2020

Av Kerstin Frithiof - 26 maj 2020 10:37


Det var en tid när jag hade god morron-och förmiddagssömn.. Jag kunde tillåmed sova ända fram till middag..


Nånstans under resans gång försvann den egenskapen..


Till min stora förargelse vaknar jag numera redan vid femtiden.. Jag är för vaken för att sova vidare, och för trött för att stiga upp.. Är det detta som kallas  p e r s o n l i g h e t s k l y v n i n g.. (Det finare ordet kan jag inte stava till, och ids inte slå upp)..


Det är sommar, sol och vindstilla.. I eftermiddag måste jag klippa gräset.. Jag går inte ut nu eftersom jag har en kär liten gäst här:

 


Han har precis kommit, och jag vill inte lämna honom ensam det första jag gör.. Gräset får således växa nåra timmar till..


Jag har ett märkligt förhållande till mitt gräs.. Växer det  i n t e,  gnäller jag för det, och växer det så det knakar är inte det heller bra..


Jag vill minnas, att det var Horatius, som prisade den "gyllene medelvägen".. Att mitt gräs skulle känna till  h o n o m  är inte att begära.. Det är knappt  jag  gör det själv..


I morron kommer mitt piano.. En god vän, som är kantor, har erbjudit mej att låna lämpliga läroböcker av henne..


Jag är väldigt sugen på att sätta igång.. Men först ska det stämmas.. Gitarren stämde jag själv mellan låtarna..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards