brimikshallon

Alla inlägg den 30 maj 2020

Av Kerstin Frithiof - 30 maj 2020 12:29


Inte trodde jag att dom funkior jag satte i höstas, skulle komma upp, så sena som dom var.. Men det har dom gjort:

 

Tja, det här var väl ingen kanonbild precis, men man kan se funkiorna.. Den yviga längst ut till vänster har stått på plats i flera år.. Nu får vi hopas att dom randiga kommer att bli lika stora och fina..


Mellan funkiorna har jag satt tagetes, som jag fått av Agneta.. Jag tror att kombinationen kommer att bli lyckad..


Jag fick dessutom nåra helt solgula, och dom kommer jag att kombinera med rosen jag beställt.. När den nu kommer..


Solen har gått i moln och det betyder, att det börjar bli lite kyligt.. Termometern visar 24 grader, men eftersom det är mulet och ganska blåsigt, känns det inte alls så varmt..


Nåja, jag ska inte klaga.. Det finns platser i det här landet som fortfarande har snö, och, om sannigen ska fram, är jag glad att jag bor så långt  söderut som jag gör.. Alldeles vid Hanöbuktens innersta strand..


D ä r  är det stilla och lugnt i år.. I vanliga fall brukar här vara alldeles knökfullt med campare så här veckan före Sweden Rock.. Det vete katten om jag inte saknar folklivet..

   

Visst är det tomt utan rocken och alla rockare.. Bilden är från 2018, och visar frukostkön vid hembygdsgården..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards