brimikshallon

Direktlänk till inlägg 1 juli 2021

Rubrik saknas

Av Kerstin Frithiof - 1 juli 2021 09:50


Det  r e g n a r.. Det regnar  o r d e n t l i g t  och himlen är igenmulen, vilket betyder, att det kommer arr rena länge..

Hela dan om vi har tur..


LIlla herr Rönnerdahl har aldrig sett på maken.. Han vill gärna gå ut, men  t ö r s  inte..


-- Kommer att  f l y t a   bort, säjer han förfärat..


Rotblötan kommer att göra  g o t t  på allt som växer.. På bönnernas grödor och på mina körsbär.. För att inte tala om på mina blommor.. Och på ogräset på gångarna..


Förett år sen började jag fundera på att göra nåt åt västsidan på mitt garage.. Där växte björnbärsris och ogräs i stor mängd..

 


Jag satte igång upprensningsarbetet och hann en bit under sommaren 20:

 


Idag ser västsidan ut som följer.. Jobbet är inte på långa vägar klart.. Jag har bara börjat  k ä n n a  mej för tills jag fått klart för mej hur jag vill ha det..


 

Jag kan inte hjälpa att jag känner mej mallig över vad jag åstadkommit.. Arbetet går långsamt, men det går som synes framåt..


Det är inte många plantor jag har köpt heller.. Dom flesta har jag flyttat från andra ställen i trädgården.. Och andra har jag fått.. 


"Proveniens", för att tala med Antikrundan..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 juli 08:31


  Om jag vore ung och begåvad skulle jag utbilda mej till  f o t o g r a f.. Jag inbillar mej att jag har blick för motiv, men saknar verktyg för att göra dom rätttvisa.. Och det skulle man lära sej på en gedigen utbildning..   Den här  s t o l...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 1 juli 17:56


  Jaha, så var vi då inne på andra halvlek.. Vart den  f ö r s t a  tagit vägen är jag inte mänska att begripa.. Så fort har det gått..,   Igår kom ett efterlängtat  r e g n  och satte fart på växtligheten.. Idag blåser det, så snart är det vä...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 28 juni 08:55


  Att ha  k a t t  är egentligen oerhört fascinerande.. Jag har haft förmånen att vara herr Rönnerdahls mänska i snart fyra år, och hela tiden upptäcker jag nya sidor hos honom..   Svansen i topp.. Då mår kissen bra.. (Bilden är inte  n y  me...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 27 juni 21:10


  Jag tänkte jag skulle våga mej på att ta en bild från min trädgård i kväll för tio minuter sen.. Det var med klappande hjärta jag satte i gång att följa mina egenhändigt skriva instruktioner:   Ja, det  g i c k,  men jag är fortfarande inte...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 25 juni 12:34


  Hur det här gick till har jag bara en  s v a g  aning om.. Jag kopierade och överförde bilden själv efter att ha varit på Elgiganten och fått "undervisning".. Der  ä r  tydligen inte så lätt att lära folk nåt.               ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards