brimikshallon

Direktlänk till inlägg 2 juli 2021

Vit, vitare..

Av Kerstin Frithiof - 2 juli 2021 20:16

 Det är den  v i t a  amaryllisen som håller på att slå ut..


Det är mycket med det  v i t a  i dessa dagar:

   


Jag klippte gräset i morse, det lilla som överlevt i torkan vill säja.. Trots att det var tidigt på dagen och inte alltför hett, blev jag totalt slut efter en timmes jobb.. Svetten formligen  r a n n   om mej.. 


Regnet i går gjorde gott.. Det kom över 20 millimeter.. Förhoppningsvis  kommer det lite regn i natt också.. Det behövs..















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 4 juli 09:55


  Första onsdagen i juli har sedan hedenhös varit marknadsdag i Sölveborg.. För ett antal år sen bestämde höga vederbörande att dagen skulle utökas och bli en festival.. Killebom kallad..   Igår inföll begivenheten, vilken knappt förtjänar den ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 juli 08:31


  Om jag vore ung och begåvad skulle jag utbilda mej till  f o t o g r a f.. Jag inbillar mej att jag har blick för motiv, men saknar verktyg för att göra dom rätttvisa.. Och det skulle man lära sej på en gedigen utbildning..   Den här  s t o l...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 1 juli 17:56


  Jaha, så var vi då inne på andra halvlek.. Vart den  f ö r s t a  tagit vägen är jag inte mänska att begripa.. Så fort har det gått..,   Igår kom ett efterlängtat  r e g n  och satte fart på växtligheten.. Idag blåser det, så snart är det vä...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 28 juni 08:55


  Att ha  k a t t  är egentligen oerhört fascinerande.. Jag har haft förmånen att vara herr Rönnerdahls mänska i snart fyra år, och hela tiden upptäcker jag nya sidor hos honom..   Svansen i topp.. Då mår kissen bra.. (Bilden är inte  n y  me...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 27 juni 21:10


  Jag tänkte jag skulle våga mej på att ta en bild från min trädgård i kväll för tio minuter sen.. Det var med klappande hjärta jag satte i gång att följa mina egenhändigt skriva instruktioner:   Ja, det  g i c k,  men jag är fortfarande inte...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards