brimikshallon

Direktlänk till inlägg 12 juli 2021

Oväntat "party" i sommarkvällen..

Av Kerstin Frithiof - 12 juli 2021 08:06


Jo, så här var det;


Igår kväll, när jag satt vid datorn, ringde min snälla grannfru och frågade om hon fick bjuda på ett glas vin i  m i n  trädgård.. (Den är så mysig, tycker hon)..


O m  hon fick.. 


Jag tryckte på en knapp där det stod "spara", tror jag, och susade ut glad för inbjudan..


Vi satt och småpratade och smuttade tills det började bli mörkt..


Nöjd och glad och en aning på snusen skulle jag fortsätta med min blogg, men då märkte jag att den var  s k i c k a d..


Så om nån tyckte att gårdagens kria verkade lite  s t y m p a d,  så berodde det på oväntad trevlighet..


För nåra år sen fick jag tvenne buxbomplantor, som jag satte en på var sida om garageuppfarten.. Nu har dom blivit stora och  r i s i g a  och måste ansas.. D e t  får bli dagens pensum..

 

För ett par tre år sen, när dom fortfarande var  h a n t e r b a r a,  rundklippte jag dom.. Jag får väl försöka följa den kllippningen, och går det inte låter jag ta bort dom.. Stora och risiga skämmer dom istället för pryder..








































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Söndag 7 juli 09:19

  På Gamla Norjevägen finns den här vyn:    Och så kom jag på att jag fotat det här motivet två gånger tidigare: I maj förra året;   Och i november:        Nu fattas bara en  v i n t e r b i l d  för att det ska bli en hel  s e...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 6 juli 10:18


  "Haa bläs" sa dom förr på Lister, när vinden friskade i.. Som den gör i dag.. Numera är även listerborna försvenskade, och säjer: "Det blåser"..   Apropå prata gammalt: Jag har precis varit ute och smort kråset med med "fulabär".. Det villsäj...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 4 juli 09:55


  Första onsdagen i juli har sedan hedenhös varit marknadsdag i Sölveborg.. För ett antal år sen bestämde höga vederbörande att dagen skulle utökas och bli en festival.. Killebom kallad..   Igår inföll begivenheten, vilken knappt förtjänar den ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 juli 08:31


  Om jag vore ung och begåvad skulle jag utbilda mej till  f o t o g r a f.. Jag inbillar mej att jag har blick för motiv, men saknar verktyg för att göra dom rätttvisa.. Och det skulle man lära sej på en gedigen utbildning..   Den här  s t o l...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 1 juli 17:56


  Jaha, så var vi då inne på andra halvlek.. Vart den  f ö r s t a  tagit vägen är jag inte mänska att begripa.. Så fort har det gått..,   Igår kom ett efterlängtat  r e g n  och satte fart på växtligheten.. Idag blåser det, så snart är det vä...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards