brimikshallon

Direktlänk till inlägg 17 juli 2021

Morrhår och fukt..

Av Kerstin Frithiof - 17 juli 2021 07:35


Igår fick vi verkligen lära oss vad begreppet  f ö r s m ä k t a r  innebär.. Hettan var fruktansvärd, men  d e t  kunde man väl stått ut med om det bara inte varit så ohyggligt  f u k t i g t.. 


Jag ringde och frågade min naturvetenskapliga systerdotter vad luftfuktighet egentligen innebär.. (Jag var väl rädd att jag skulle  d r u n k n a),, 


Hon förklarade mycket pedagogiskt och jag begrep fortfarande inte, men så mycket fattade jag, att det inte förelåg nån drunkningsrisk.. Och  d e t  räckte för mej..


Jag brukar påstå, att det inte går en vecka (Jag tänkte först skriva  d a g,  men  d e t  vore att ta i)  utan att jag lär mej nåt nytt..


Häromdan lärde Agneta mej, att man släcker törst bäst med vatten, som inte är för kallt.. Kranvatten utan isbitar är det bästa.. Tänk, d e t  hade jag aldrig begripit.. Heller..


 

Nåt  a n n a t  jag har lärt mej på sistone är, att  f ö r s t  växer små katter och blir  s t o r a  katter.. Sen börjar deras m o r r h å r  växa och bli styva och kaxiga.. Och  l å n g a  förstås..


Ja, du herr Rönnerdahl, nu är barndomen definitivt förbi..
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Söndag 7 juli 09:19

  På Gamla Norjevägen finns den här vyn:    Och så kom jag på att jag fotat det här motivet två gånger tidigare: I maj förra året;   Och i november:        Nu fattas bara en  v i n t e r b i l d  för att det ska bli en hel  s e...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 6 juli 10:18


  "Haa bläs" sa dom förr på Lister, när vinden friskade i.. Som den gör i dag.. Numera är även listerborna försvenskade, och säjer: "Det blåser"..   Apropå prata gammalt: Jag har precis varit ute och smort kråset med med "fulabär".. Det villsäj...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 4 juli 09:55


  Första onsdagen i juli har sedan hedenhös varit marknadsdag i Sölveborg.. För ett antal år sen bestämde höga vederbörande att dagen skulle utökas och bli en festival.. Killebom kallad..   Igår inföll begivenheten, vilken knappt förtjänar den ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 juli 08:31


  Om jag vore ung och begåvad skulle jag utbilda mej till  f o t o g r a f.. Jag inbillar mej att jag har blick för motiv, men saknar verktyg för att göra dom rätttvisa.. Och det skulle man lära sej på en gedigen utbildning..   Den här  s t o l...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 1 juli 17:56


  Jaha, så var vi då inne på andra halvlek.. Vart den  f ö r s t a  tagit vägen är jag inte mänska att begripa.. Så fort har det gått..,   Igår kom ett efterlängtat  r e g n  och satte fart på växtligheten.. Idag blåser det, så snart är det vä...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards