brimikshallon

Direktlänk till inlägg 2 juli 2022

Åska..

Av Kerstin Frithiof - 2 juli 2022 07:04


"Vilken jäkla  s m ä l l ", sa Dynamitharry.. Och så sa jag när åskan brakade igång i går..


Jag befann mej på Extras parkering i Mjällby när smällen kom..


Och gasen i botten.. Jag måste hem före regnet.. Och dra upp markisen och asa in trädgårdsstolen.. Den består av tjock väv på metallstomme, och blir den våt torkar den aldrig..


Jag hann hem med god marginal, men på vägen såg jag en jätteblixt, som gick rakt ner.. Det  m å s t e  ha varit ett nedslag..



Väl hemma stängde jag nogsamt alla fönster så att inga  k u l b l i x t a r  skulle kunna klämma sej in.. Visserligen har jag aldrig  s e t t  ett sånt fenomen, men bara tanken på att få in en explosiv mördarmaskin i huset skrämmer vettet ur mej.. 


Innan jag åkte och handlade hade jag och Agneta turat ombord på Vindskär från Karlshamn till Tjärö och hem igen.. Särskilt hemfärden, som gick inomskärs för halv maskin, var väldigt härlig..


   

I trädgårdarna har  r o s o r n a  börjat blomma.. Så ock i min.. Min knallröda "nyponros", som Britta hjälpte mej att beställa, lyser och frodas.. Så börjar också mina andra rosor gamla som unga..











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 4 juli 09:55


  Första onsdagen i juli har sedan hedenhös varit marknadsdag i Sölveborg.. För ett antal år sen bestämde höga vederbörande att dagen skulle utökas och bli en festival.. Killebom kallad..   Igår inföll begivenheten, vilken knappt förtjänar den ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 juli 08:31


  Om jag vore ung och begåvad skulle jag utbilda mej till  f o t o g r a f.. Jag inbillar mej att jag har blick för motiv, men saknar verktyg för att göra dom rätttvisa.. Och det skulle man lära sej på en gedigen utbildning..   Den här  s t o l...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 1 juli 17:56


  Jaha, så var vi då inne på andra halvlek.. Vart den  f ö r s t a  tagit vägen är jag inte mänska att begripa.. Så fort har det gått..,   Igår kom ett efterlängtat  r e g n  och satte fart på växtligheten.. Idag blåser det, så snart är det vä...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 28 juni 08:55


  Att ha  k a t t  är egentligen oerhört fascinerande.. Jag har haft förmånen att vara herr Rönnerdahls mänska i snart fyra år, och hela tiden upptäcker jag nya sidor hos honom..   Svansen i topp.. Då mår kissen bra.. (Bilden är inte  n y  me...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 27 juni 21:10


  Jag tänkte jag skulle våga mej på att ta en bild från min trädgård i kväll för tio minuter sen.. Det var med klappande hjärta jag satte i gång att följa mina egenhändigt skriva instruktioner:   Ja, det  g i c k,  men jag är fortfarande inte...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards