brimikshallon

Alla inlägg den 6 juli 2022

Av Kerstin Frithiof - 6 juli 2022 06:19


Det är så mycket roligt som händer just nu..


I går gjorde jag och Agneta en resa med Kustbussen till Karlskrona.. Och shoppade.. Och åt..


Jo shopping.. Jag haralltid tyckt att  s v a r t  är en otrevlig färg.. Inte bara det att den för tankarna till begravningar och motorcykelligor, den får folk att se bleka och glåmiga ut.. Jag har aldrig fattat att den har varit så populär i minst tjufem år..


Härom dan tog jag på mej en gammal svart skjorta, som jag köpt på second hand nån gång i forntiden, och vad fann jag.. Jo, jag  k l ä d d e  i färgen.. Besynnerligt..


Alltså, för min del gällde shoppingturen att köpa mej en svart tenniströja och ett par svarta byxor.. Inget av plaggen var speciellt dyrt, och byxorna, som var mycket smala, satt som en smäck på mina smala långben..


Tja, smaken är fårskallig, som nån sa..


Lunch åts på en av stans många trottoarserveringar.. Gott men orimligt mycket på tallriken.. Den unga servitrisen, som tog hand om oss, var bara så omhändertagande.. När jag tassade in för att betala min mat  b j ö d  krögaren på drickan.. Sånt värmer..


Idag är det  s o m m a r m a r k n a d  i Sölvesborg, och det har det inte varit sen coronan slog till.. 


Det är alltid tevligt med marknader, även om jag inte precis  s t o r h a n d l a r  på sådana..


Vi brukar börja dan med att gå i morronmässan och sen fikar vi i församlingshemmet.. Ett  b r a  sått att börja dan, tycker jag..


Om en stund bär det av.. Hoppas vädret håller i sej.. Varken för varmt eller för blött..











 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards