brimikshallon

Alla inlägg den 9 juli 2022

Av Kerstin Frithiof - 9 juli 2022 07:04


Det är besynnerligt hur tankarna vandrar.. 


Det var så här:


Strax innan jag klev upp började jag gnola på Hasse och Tages "Med stetsonhatt".. Varför jag gjorde det har jag ingen aning om, men så kom en del funderingar upp i huvet mitt..


På nåt sätt förflyttades jag tillbaka till den tiden när revynumret var en svidande vidräkning med ungdomskulten..

"Vid trettitre är man passé" löd en strof.. 


Ett av dom värsta och mest kränkande för alla över 33 var annonser för just det företaget Club 33, ett reseföretag förhoppningsvis saligt i åminnelse..


"Sånt  h ä r  slipper ni om ni åker med oss" flöjtade man i stora annonser, som visade en äldre man och en läskig kackerlacka..


En annan annons garanterade dom unga resenärerna att resmålet var kemiskt fritt från lärare..


Jag undrar om   n å g o n  mänska skulle komma på att annonsera på det sättet idag.. Frågan är om det inte vore åtalbart..


Annonsmakarna bör väl vara runt åtti i dag, om dom fortfarande lever, och jag  u n d r a r  vad dom tänker om tjusigheterna dom kläckte ur sej i ungdomens glada dagar, i sina garanterat lärar-kackerlacks- och äldre mänskor-- befriade annonser..


Tja, ibland vandrar tankarna okontrollerbart.. Trevlig helg,förresten..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards