brimikshallon

Direktlänk till inlägg 25 juli 2023

Vinröjning..

Av Kerstin Frithiof - 25 juli 2023 10:03


Hela sommaren har min vinstock fått växa i total frihet.. Antingen har det varit för  v a r m t  för att jobba iträdgården.. Eller har det varit för  b l ö t t.. Eller har jag varit för  l a t..

 


I det här snåret kan inga druvor mogna..


För en stund sen drog jag på mej stövlarna och gick ut  och började röja.. Det blev tre skottkärror fulla med avfall..


Inte är det många klasar i år, men dom få som finns ska iallafall få möjlighet att bli söta och goda..

 


Jag blev både varm och trött, men i eftermiddag ska jag rensa bort en del överblommad lavendel.. 


Jag har fått ovälkommet otyg på sydsidan och bland rosorna.. Å k e r v i n d a  är det som invaderat.. Hur jag ska få bort  d e t  begriper jag inte.. Rötterna är djupa, djupa, så det får bli jobb för  s p a d e n.. Men det får bli lite svalare innan jag sätter igång..


För övrigt är jag väldigt  b r y d d.. Jag misstänker att statistiken i datorn fått spel.. Noterade besökare på min blogg är obegripligt många.. 101 (etthundraen) i går är inte normalt.. Antalet brukar sällan överstiga 20 (tjugo).. Tja, så länge apparaten inte blir överhettad eller exploderar får jag känna mej nöjd.. Fast  b r y d d  är jag..











 
 
Göran

Göran

25 juli 2023 12:02

Det där med statistiken av besökare har även förbluffat mig några gånger. Värst var det då jag hade kommenterat på en rasistisk blogg och varit lite för spydig. Då var det över 250 besökare i några dagar plus en massa kommentarer där de talade om att jag är lätt att hitta och att jag skulle passa mig noga. Men uppenbarligen räckte deras skallar ändå inte till för hittat mig har de ännu inte gjort, Själv låg jag i många år på mellan 15-20 besökare per dag men förra året ökade de till mellan 40-50. Kring 40 har jag faktiskt haft i några dagar nu men annars är jag tillbaka nedåt 20 för det mesta. Det gör mig inget alls men visst är det ändå en liten puff för egot att se att över hundra varit inne på min blogg. Det är väl egentligen kommentarerna, antal och hur långa, som visar hur intressanta ens texter är för då får man ju kvitto på att man på något sätt lyckats beröra en aning... Ha det gott i värmen!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Kerstin Frithiof

25 juli 2023 17:53

Det är ju rent förfärligt att nåra dårfinkar kan få för sej att h o t a en mänska för hans åsikter..

Nåt kontroversiellt tror jag mej inte ha skrivit, så det kan inte vara därför jag fått så många besökare den senaste veckan.. Det troligaste är, att det är maskinen som har hängt upp sej..

Jag jobbar på med wordblitz, men begriper fortfarande inte riktigt gången i det hela.. Nu har dom lagt till nån slags hjärtatjosan, och vad det ska vara bra för begriper jag inte.. Och så blir jag oftast lottad mot rena fenomenen.. Nåja, jag tar det inte så allvarligt.. Spelar mest mot mej själv trots att jag får däng för det mesta..
Ha det gott och klappa lilla sambon från mej..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Söndag 7 juli 09:19

  På Gamla Norjevägen finns den här vyn:    Och så kom jag på att jag fotat det här motivet två gånger tidigare: I maj förra året;   Och i november:        Nu fattas bara en  v i n t e r b i l d  för att det ska bli en hel  s e...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 6 juli 10:18


  "Haa bläs" sa dom förr på Lister, när vinden friskade i.. Som den gör i dag.. Numera är även listerborna försvenskade, och säjer: "Det blåser"..   Apropå prata gammalt: Jag har precis varit ute och smort kråset med med "fulabär".. Det villsäj...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 4 juli 09:55


  Första onsdagen i juli har sedan hedenhös varit marknadsdag i Sölveborg.. För ett antal år sen bestämde höga vederbörande att dagen skulle utökas och bli en festival.. Killebom kallad..   Igår inföll begivenheten, vilken knappt förtjänar den ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 juli 08:31


  Om jag vore ung och begåvad skulle jag utbilda mej till  f o t o g r a f.. Jag inbillar mej att jag har blick för motiv, men saknar verktyg för att göra dom rätttvisa.. Och det skulle man lära sej på en gedigen utbildning..   Den här  s t o l...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 1 juli 17:56


  Jaha, så var vi då inne på andra halvlek.. Vart den  f ö r s t a  tagit vägen är jag inte mänska att begripa.. Så fort har det gått..,   Igår kom ett efterlängtat  r e g n  och satte fart på växtligheten.. Idag blåser det, så snart är det vä...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards