brimikshallon

Alla inlägg den 1 juli 2023

Av Kerstin Frithiof - 1 juli 2023 15:35


Jaha, det var  f ö r s t a  halvleken det.. 


Juli har börjat bra.. Lite småkallt (bara 21 grader) och småregnigt.. Det är skönt att den hemska, fuktiga hettan är borta..


Varje sommar sen hedenhös har ett par väninnor och jag haft grillafton på stranden.. Igår inföll begivenheten.. Vädret var perfekt, korven god och stranden praktiskt taget folktom.. (Det var ju fredag, och folk hade väl annat för sej kan tänkas)..


Det kliar på min arm.. Troligen har en mygga kommit in i natt och passat på att ta sej ett skrovmål.. Första, och förhoppningsvis sista, myggbettet i sommar.. Här vid kusten  f i n n s  inga myggor vanligtvis..


Fästingar är det däremot gott om.. Jag smorde herr Rönnerdahl med fästingmedel härom dan.. Han hade börjat komma in med slika passagerare i sin vita päls.. Inte alla har jag kunnat nypa innan dom satt sej fast, men åtskilliga..


Varje gång han kommer in går jag noga igenom pälsen.. Han har märkligt nog ingenting emot att jag drar bort blodsugarna.. Trots att det måste nypa ordentligt i skinnet..


Grym är jag mot sådana hemskheter.. Jag spolar ner dom i tvättstället med h e t t  vatten..  L e v a n d e.. Rätt åt dom..


Det har börjat blåsa upp.. Hoppas det kommer lite mer regn.. Det behövs.. Nämligen..


Det blir inte många biggarråer i sommar.. Den lilla skörd som blir sitter för högt upp för att jag ska nå den.. Nåja, måsar och alikor ska väl få kalasa dom också.. Jag är inte missundsam.. Inte  m y c k e t  iallafall..

 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards