brimikshallon

Alla inlägg den 19 juli 2023

Av Kerstin Frithiof - 19 juli 2023 16:25

För en stund sen, när jag satt och  s l ö s p e l a d e  wordblitz, nåde jag det klassiska talet 4711.. Jag hade närapå lust att stanna där för gott.. I min barndom annonserades ofta om 4711.. Jag undrar om  d e t  luktegottet finns kvar..

Flaskan var väldigt krusidullig, vill jag minnas..


Jag och Agneta var en sväng på Östersjöfestivalen i Karlshamn i förmiddags, men  d e t  var ingenting att skriva hem om.. Man kunde lika gärna varit på Kiviks marknad..


Det blir väl bättre längre fram på dagen, men gatumusik och annat trevligt, men då är inte vi där..

 

Tja, jag gjorde iallafall ett försök att ta ett foto på folkvandringen på torget..


En pizza åt vi också på en trevlig uteservering.. Och sen var jag mätt i flera timmar.. Obehagligt mätt..


Jo, apropå  p i z z a  kommer jag att tänka på vitsen om bondgubben, som, på besök i stan, stannar framför en skylt med följande text: PIZZA , 60 kronor..


"Fnys,  s t a v a  kan di inte, men ta  b e t a l t  har di vett till"..


Tja, det var det det.. I morron skulle vi egentligen ha åkt till Bornholm, men det blev inställt, och det är jag glad för.. Det är ansträngande att flänga omkring på tåg och bussar  hela dagar.. Nämligen..


Så, i stället ska jag vara i trädgården och göra ett och annat.. 












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards