brimikshallon

Alla inlägg den 21 juli 2023

Av Kerstin Frithiof - 21 juli 2023 12:41


Nu tänker jag visa några foton från min trädgård.. Och samtidigt tala om att kameran ljuger  v i s s t.. Så här vackert är det  i n t e  här.. 

 

Så här ansat och tjusigt är det inte alls vid min infart.. Bilden är tagen inifrån trädgården.. Brevlådan har jag stagat upp mot en tjock bräda.. Med segelgarn..


 

En bild från partiet mellan huset och garaget.. Det är ingen brist på växtkraft.. Vad man inte ser är  o g r ä s e t..

Endera dagen ska jag gräva bort så mycket jag bara kan av den varan..


 

Torparanemonerna trivs verkligen på baksidan av huset.. (Är det nån som vill ha så hör av er).. 

Mitt i bilden ser man mina snälla grannars vackra villa..


Jag har tidigare ondgjort mej över  m a t f o t o g r a f e r i n g.. Jag  tyckte, och tycker fortfarande, att dom läckraste rätter liknar rena sörjan på amatörfoton.. Med trädgårdsbilder är det alldeles  t v ä r t o m..


Sist jag skrev berättade jag att jag nått 4711 på wordblitz.. Idag är jag nere på 3711.. Tja så går det.. Inga trän växer upp i himlen.. Utom ett par stycken i min trädgård:


 

 En björk och en lönn.. Båda självsådda i häcken mot lekplatsen.. Bredvid lönnen står ett fågelbärsträd.. Dom  bären är  g o d a..  


Tja, det var lite om min trädgård.. Jag är lyckligt lottad som  h a r  en  trädgård.. Dessutom har jag en  k a t t.. Och en sån katt sen:

 





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards