brimikshallon

Alla inlägg den 22 juli 2023

Av Kerstin Frithiof - 22 juli 2023 17:19


Precis, precis  n y s s  nådde jag för  t r e d j e  gången upp till 4711 pokaler i Wordblitz.. Och beslöt att stanna där för resten av livet.. nä,  d a g e n  ska det vara..


Och så försökte jag fota resultatet med kameran, men det smög sej förstås.. Jag kom väl åt nån knapp för bilden blev  r ö r l i g..


Tja, nån tekniker är jag förvisso inte, men  l i t e  bra kunde jag väl iallafall få lov att vara.. 


  ma

Nåja, den här bilden lyckades jag ta i dag när jag och Agneta åt lunch på Dagmars hamnkrog i Hällevik.. 


Dagmars är som synes (Hoppas jag iallafall) ett mycket trevligt ställe, och deras mat är superb.. 


Om en stund ska jag ägna mej åt fransk matlagning..


Jag ska försöka mej på att laga tupp i vin, en rätt som madame Maigret, frun till kommissarien med pipan i Simenons böcker, om ni minns honom, brukade laga när paret hade gäster på middag.. D e t  ska jag laga..


Jag har köpt kyckling, bacon, svamp, lök, och vitlök.. Timjan och andra goda kryddor ska också i..  Och så ska jag skvätta i en slurk rödvin också.. Det heter ju "au vin".. K a n s k e  jag kostar på lite vispgrädde också..


"Den blir momsig, Verner"..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards