brimikshallon

Alla inlägg den 24 juli 2023

Av Kerstin Frithiof - 24 juli 2023 08:59


Jag minns, att när jag var sju år och skulle lära mej bokstäverna, så kunde jag inte skilja på p och q.. Inte heller på b och d.. F o r t f a r a n d e  har jag svårt att skilja på höger och vänster.. Nåt som kan vara nog så knepigt när man är ute och kör bil och har en passagerare, som säjer ungefär så här:--Sväng vänster där borta i korsningen..


Det gick någorlunda att skilja på höger och vänster (Nu pratar jag  i n t e  om politik) så länge armbandsuret satt på vänster arm..


Men så fick jag  e k s e m  precis under klockan så jag fick flytta den till höger i stället.. Detta hände på sjuttiotalet och sen dess är det  v ä g g e n  att komma ihåg vilket som är vilket.. 


Jag har förstått att det är många som är som jag.. Speciellt kvinnor.. Vad det verkar.. Men det är kanske så att männen  m ö r k a r  sitt höger-vänsterhandikapp.. Vilket bevisar att kvinnor antingen är ärligare eller dummare.. Välj själv..


Nu till nåt annat.. Helt annat..


Herr Rönnerdahl har ordet:

"Först går jag ut och rullar mej ordentligt i jorden.. Sen stryker jag mej mot underredet på bilen och  s e n  tassar jag in och lägger mej i en av mattes stoppade stolar"..

 

Kattens uppgift här i livet är att ha det bra.. Mänskans att se till att han har det..


För övrigt är det  m å n d a g,  vilket gläder mej outsägligt..
























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards