brimikshallon

Alla inlägg den 27 juli 2023

Av Kerstin Frithiof - 27 juli 2023 09:37


Igår åkte jag och Agneta till Eriksbergs safaripark för att se spännande djur och dessutom  f o t o g r a f e r a  dom..


Jodå, visst såg vi spännande djur.. Mest spännande var en hjord (man säjer väl inte  f l o c k  om så stora djur) visenter..


Minst trettio var det i den församlingen.. Dom låg och tuggade som vilka kossor som helst.. Njaa   l i t e  större än vanliga kossor är dom allt.. En mäktig syn var det.. Som att förflyttas till  u r t i d e n..


Det var väldigt gott om vildsvin på området.. Tänk, tillåmed så fula djur som vilda svin har söta ungar..


Diverse hjortar och fåglar såg vi också.. Allt fick vi iaktta från bilen eftersom det är förbjudet att gå omkring på området.. Begripligt nog..


Och så skulle jag  f o t o g r a f e r a..  Med min telefon.. Men  d e t  smög sej totalt.. E n  bild lyckades jag ta:

 

Inte bara urtidsdjur finns på Eriksberg.. Urtidshällar, lenslipade av inlandstisen, och jätteträd, främst  e k a r,  som verkar ha stått där i tusen år.. Det  h a r  dom nog förresten..


Tja,  d e t  var det enda foto jag tog.. Jag kom åt nån knapp på telefonen, vilken vet jag inte, så jag fick åka safarirundan utan en enda djurbild..


När jag kom hem lyckades jag ,  h u r  vet jag inte, få kameran att fungera vettgt igen..


Idag har jag fått gräsmattan klippt.. En ren välsignelse.. 


Klippartony hade hittat en  h u n d s k i t  i gräset, och den plockade jag upp..


Hundskitupplockande är en syssla jag är van vid.. Men jag kan inte begripa att en hund har fått springa lös här i samhället.. Inte för att en och annan liten skit gör  m e j  nåt, men hunden kan råka illa ut.. Få stryk eller bli påkörd..


Tja, det är torsdag och känns som måndag.. Jag undrar vad i morron ska kännas som..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards