brimikshallon

Alla inlägg den 31 juli 2023

Av Kerstin Frithiof - 31 juli 2023 17:03


"Räcker till 40 kvadratmeter" stod det på kartongen med gräsfrö som jag köpte idag..


Inte är min skamhörna nåra 40 kvadrat, men jag  tänkte om så, att  f å g l a r n a  nog vill kalasa lite, så jag dängde på ordentligt med frön..


Nu sitter jag och väntar på  r e g n.. Det hänger i topparna..


  

Av dom syrenskott jag satte förra sommaren mot grannens kompostanläggning, har alla tagit sej utom ett.. Men det gör inte så mycket.. Luckan kommer snabbt att växa igen.. När dom kommit upp i höjden lite, kommer det att bli en fin berså på min gamla skamhörna.. Med syrener och grönt gräs..


 

Det är förvisso inte alla trädgårdar som ståtar med  d u b b l a  häckar.. Men  m i n  gör det.. På ena sidan tomten vill säja.. Nederst ser man en ansad ligusterhäck, och ovanför den höjer sej björkar och lönnar och fågelbärsträd.. Alla har dom sått sej själv i ligustern.. (Synd bara att jag fick med så mycket förbränt gräs)..


Dom löv, som syns närmast kameran, är bigarråträdets.. 


WOW.. Nu störtregnar det.. Jippi..




















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards