brimikshallon

Direktlänk till inlägg 22 februari 2023

Usch..

Av Kerstin Frithiof - 22 februari 2023 10:01


Usch.. Snorig och förkyld tog jag mej en försiktig titt i spegeln i går morse..


Var detta  j a g.. Spegelbilden liknade mest en urvriden halvmöglig disktrasa.. Usch..


Solen sken till all lycka, så jag parkerade mej i en lugn vrå av trädgårn, som förresten såg ut att behöva en makeover den ockå, och där satt jag en timme på förmiddan och en på eftermiddan..


Inte blev jag mycket friskare i facet, men halvmöglet har försvunnit och endast vettextrasan är kvar.. Och  d e n  är det inte mycket att göra åt eftersom solen inte skiner idag..


Annars är jag på bättringsvägen, men  t r ö t t  är jag.. Agneta har också fått förkylningen, så frågan är, var vi var nånstans tillsammans förra veckan, där smittan härjade.. 


Maten har tagit slut, så idag måste jag pallra mej iväg och handla.. Ska göra det lätt för mej och köpa grillade revben och potatissallad.. Det var  l ä n g e  sen jag festade på  d e t.. 


Två timmar och en kvart har dagen ökat.. Alltid nåt att glädjas åt.. 


Herr Rönnerdahl mår bra och trivs tydligen i min närhet, det märkte jag igår när jag satt och solade.. Med jämna mellanrum kom han och strök sej mot mej, och satt sen sen stund vid mina fötter..


Det är allt bra roligt att ha en katt.. 

 

Är det månne riskfritt att gå ut.. Tänk om nåt stort och farligt lurar där ute..

(Fotot är inte nytt.. Numera är det lilla herrn själv som får stå för det stora och farliga)..















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 6 juni 10:06

  Häromdagen hände nåt ganska fantastiskt, och  d e t  ska jag berätta om nu.. Det var så här:   Jag höll på att krångla mej in på en gratisparkering i Karlshamn.. (Parkering är  i n t e  min starkaste sida).. Då svischade en stor, grå bil in...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 5 juni 20:44


  Javäll, så var den då igång.. r o c k f e s t i v a l e n..    Man hör liksom en ljudmatta nerifrån festivalområdet, men besynerligt nog verkar det som om grannarna tvärs över grönområdet här i kvarteret o c k s å  har satt igång en festival....

Av Kerstin Frithiof - Måndag 3 juni 12:17

  "Vilken jävla  s m ä l l",  brukade den något tilltufsade dynamitarden i Jönssonligan hojta, när en laddning exploderat..   Precis så sa vi i Norje i går middag, när en hejdundrande åskknall rev sönder både himlen och hela idyllen..   Och...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 1 juni 09:58

  Klockan är bara tio på morronen och redan är det  s t e k h e t t.. Över 40 grader på östsidan, där solen ligger på..    Allt är tidigt denna sommar.. Redan har  m i s s o m m a r b l o m s t r e n  slagit ut..       Medan jag fotade...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 28 maj 14:04

  I flera år har jag haft ett par tunnbågade, vänliga glasögon.. Och dom har jag trivts alldeles utmärkt med:     När jag var hos optikern häromdagen tyckte hon att jag borde  b y t a  ett av paren jag  h y r..   Först var jag tveksam....

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards