brimikshallon

Direktlänk till inlägg 6 juni 2024

Ett möte som gjorde mej glad..

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 6 juni 10:06


Häromdagen hände nåt ganska fantastiskt, och  d e t  ska jag berätta om nu..

Det var så här:

 

Jag höll på att krångla mej in på en gratisparkering i Karlshamn.. (Parkering är  i n t e  min starkaste sida).. Då svischade en stor, grå bil in bakom mej.. Ja jäklar, den damen  h o n  kunde parkera.. 

 

Och så stod vi öga mot öga, och  d å  sa hon:-- Visst är det väl Kerstin.. Och det var det ju..

 

Det visade sej att hon varit min elev nåra år på sjuttiotalet.. Store tid.. Hur kunde hon minnas mej och  k ä n n a  i g e n  mej efter alla dessa år..

 

--Jo då,  d e j  minns jag, sa hon.. Hon sa det så glatt och vänligt så jag fattade att minnena var goda..

 

Det är otroligt roligt när gamla elever kommer fram och hälsar.. En del tillåmed  k r a m a r  mej.. Ännu har det inte hänt att nån kommit fram och velat ge mej en snyting.. Men en vacker dag händer väl det.. Också..

 

Det är tyst och stillsamt här i Norjes utkant.. Musiken har inte börjat ännu.. En del festivalbesökare vandrar förbi här på väg mot rocken.. Med kassar och ryggsäckar försedda..

 

Det är spått att det frampå söndag eftermiddag ska komma in ordentligt med regn.. Bra.. Det behövs för att skölja bort all begagnad öl..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Måndag 24 juni 18:51

  Sommaren har kommit tillbaka.. Det är  v a r m t  (tack för det)   och det blåser precis lagom..   Jag har äntligen tagit mej i kragen och börjat med stavgång.. En tur på nåra hundra meter morron och kväll.. Det gör mej gott..   Ännu har ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 22 juni 15:10

  I går kväll, missommarafton, satt jag och kände mej en aning melankolisk.. Mitt enda sällskap var Jane Austen, och, ärligt talat, även om hon skrev bra berättelser, är hon inte mycket att ha som sällskap en missommarafton..   Jag satt och min...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 20 juni 09:14

  Håll i hatten.. Jag läser  Jane Austen.. Stolthet och fördom.. Länge har jag läst och hört att hennes romaner ska vara nåt alldeles extra.. Den här tegelstenen jag läser skrevs nån gång runt 1800, och jag måste erkänna att den är svår att lägga i...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 16 juni 08:53


  Vissa somliga lär sej aldrig.. Det var så här:   Häromdagen fick jag ett väldigt gott besked från onkologen.. Jippi, ett tag till får jag hänga med..  D e t  måste firas..   Och firade,  d e t  gjorde jag.. Med en jätteportion chokladstin...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 12 juni 13:51


  Nu bestämmer jag att jag struntar i att försöka föra över bilder från telefonen till datorn.. Tja, jag har förstås inget  v a l.. Funktionen har på nåt sätt försvunnit.. Jag får ta apparaterna med mej och fara in till Elgiganten.. Kanske dom kan ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards