brimikshallon

Alla inlägg den 13 maj 2024

Av Kerstin Frithiof - Måndag 13 maj 17:51


Så roligt att min lilla prydnadsapel, som jag planterade för två år sen, har börjat blomma..

 

Jag var precis ute och tog kortet.. Visst är det lilla trädet  f i n t..

 

Det står tillsammans med åtskilliga andra buskar och örter, men dom har inte riktigt kommit igång ännu..

 

Nåt som däremot kommit upp tillsammans med apeln är mängder av  å k e r v i n d a.. Det är en vedervärdig växt, som slingrar sej runt andra växter och som mer eller mindre tar kål på dom..

 

Varenda  d a g  är jag ute med spaden och gräver upp massor av den.. Den har rötter som är hur djupa som helst, så det blir ett ständigt grävande ett bra tag framöver.. Varje kväll är det åkervindafritt i rabatten och varenda morron sticker det upp nya exemplar.. Ack ja..

 

För övrigt har jag varit ute praktiskt taget hela den här fina sommardan.. En hel del har jag hunnit med.. Jag och spaden.. Och pallen som jag sitter på när jag handrensar det jag grävt upp.. Det tar tid, men ger resultat.. Fast..  t r ö t t  blir jag förstås..

 

Nåja,  h e l a  tiden har jag inte jobbat.. Jag har suttit i solen och  p r e s s a t  lite då och då också..

 

Och så har jag plockat bort en del fästingar från herr Rönnerdahl.. Dom jag har  s e t t  kräla omkring i hans vita påls förstås.. Hur många som hunnit sätta sej fast vete tusan.. Det ger sej väl om ett par dar..

 

Tja.. åkervinda och fästingar.. r i k t i g t  glad får man inte vara.. Inte ens en sån här fin sommardag..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards