brimikshallon

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Kerstin Frithiof - 5 april 2014 08:23


--Jag  u n d r a r,  sa matte, jag undrar hur mycket man  e g e n t l i g e n  kan göra med en dator.. Innan den spricker av skam..


--Hundarna och jag  skriver små dagbokskåserier varje dag.. Jag själv är med på facebook, och  d ä r  var en avskyvärd bild med i går..

Den var så vidrig, att jag inte ens vill beskriva den.. Vill bara få den ur mitt huvud..

Allt jag förstår är att den handlade om ett övergrepp på en liten pojke..


--På TV, fortsätter matte sin tankegång, håller Robert Aschberg på och konfronterar folk, som gjort sej skyldiga till  hot och kränkningar på nätet..

Föremålen för sådana här avskyvärda påhopp mår så dåligt, att de vill ta sina liv.. Orkar inte leva med hat och hot längre..


--Tänk er vovvarna, om nån skulle få för sej att börja förfölja  o s s  på nätet..


--Ja men, matte.. V i  har väl inte gjort nåt..


--Nej, mina älsklingar.. Men det har inte dom stackare, som blir hotade och smädade  heller..


Matte och hundarna sitter en stund i tyst begrundan.. Det känns som om vår tillvaro inte är så trygg längre..

Vi lever i vår lilla idylliska bubbla av tillit och tillgivenhet och utanför rasar rena ondskan.. Efter vad det verkar..


--M-men vi kan väl  f ö r s v a r a  oss.. Det är lilla morska mor, som gör ett försök att få oss att må lite bättre igen..


--Det ser inte så ut.. Faktiskt.. I praktiken kan  v e m  som helst ge sej på vem som helst.. Dom behöver inte ens  k ä n n a  varandra..


--Det finns ett talesätt som säjer att "allt som kan brukas kan missbrukas"..

Det har vi nog vetat länge, men den moderna tekniken kan missbrukas på ett så infernaliskt sätt, att ingenting tidigare kan mäta sej med det..


Tillvaron har blivit skör och osäker och vanliga mänskor.. och  h u n d a r.. går inte tryggt och säkert ens i sina egna hem längre..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards