brimikshallon

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Kerstin Frithiof - 2 juni 2014 06:27


--Sällan, sa matte, sällan har min tacksamhet varit större eller min glädje djupare..


--Idag, denna morron, skulle jag ha tvingat lilla Strunten in i en  för liten bur och åkt i väg med honom till avlivning.. Död..


Igår kväll ringde matte systerson, han som tog hand om Svante och Tilda, och sa, att hans samvete plågade honom för Strunten skull..


--Jag tar Strunten också, sa han..


Mattes tacksamhet och glädje nådde himmelshögt..


Nu var det inte fråga om ångest inför buren.. Matte grabbade tag i missen och tryckte in honom som en kork i en trång flaskhals.. Katten hann inte ens fräsa.. Sprattla hann han inte heller..


--Tyst, kattelände, sa matte, när han jamade i bilen..

--Jag kör dej till liv, fattar du det, dumma katt.. I morron hade jag varit tvungen att köra dej till nåt helt annat..


Matte träffade Svante också, som kom fram och hälsade ute på gräsmattan.. Han och Tilda har anpassat sej väl och matte hoppas, hoppas att lilla tjockisen gör detsamma..


Matte var med E. i kyrkan i går och bad brinnande böner för lilla Strunten.. Det var kanske  d e t  som gjorde susen..

Nu får hon be lika brinnande för att han ska trivas i sitt nya hem..


Solen skiner fortfarande och snart får vi vattna rabatterna..


Den lilla pionen, som matte fick av Agneta för nåra veckor sen,  d e n  blommar.. Mattes hjärta fröjdar sej..


--Tänk en vacker gammaldags blomma och en  l e v a n d e  katt, säjer hon och blir alldeles ljus i ögonen..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards