brimikshallon

Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Kerstin Frithiof - 12 augusti 2015 16:34

    

Idag har vovvarna inte sett till matte särskilt mycket.. Hon har rumstrerat i trädgårn hela dan..


--Nå, blev det som du tänkte, matte.. Hundarna visar stort intresse för mattes göranden och låtanden..


--Det blev det, vovvana.. Ännu bättre, faktiskt.. Jag är otroligt nöjd.. Och glad.. Och lite, lite mallig också..


Det där med "lite, lite mallig" liknar inte vår mänska ett enda dugg.. H o n  brukar bli mallig intill skrytsamhetens gräns när hon tycker sej ha gjort nåt bra..


--Jag såg i en tidning, att man kan ta lite vatten och låta blommor simma i det.. Som en damm ungefär.. Som den lilla minidammen jag ska ha nästa sommar.. Grytan fanns ju redan, så jag gjorde ett försök..


--Den där funkian. som inte mådde så bra, grävdee jag upp för att recycla i en nyrensade rabatten.. Det blev  t r e  stycken av den..


 

Här kan man se hur rent och snyggt det är i rabatten.. Bara rododendronbusken, liljekonvaljerna och höstsyrenen är kvar.. Den sistnämna verkar redan efter bara nåra timmar att ha sträckt på sej.. I övre vänstra hörnen skymtar rönnbären..


 


Det här arrangemanget hade matte aldrig för sitt liv kommit på själv.. Hon stal det i en tidning..


 


Inta var det mattes idé att sätta två stolar i hörnet tillsammans med funkian och grytan heller.. Den idén var hennes barndomskamrat U:s..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards