brimikshallon

Alla inlägg den 20 augusti 2016

Av Kerstin Frithiof - 20 augusti 2016 10:29

    

Matte är smått bekymrad.. Hon och Agneta skulle åkt till trädgårdsdagen i Sölvesborg för en timme sen, men Agneta dök aldrig upp..


--Och inte svarar hon på telefon heller, säjer matte..


Nu  t r o r  inte matte, att nåt  a l l v a r l i g t  hänt Agneta.. Snarare har hon behövt åka till sin skröplige gamle far och glömt telefonen hemma..


--Hör jag inte av henne förrän sent i eftermiddag åker jag upp och kollar att allt är okej, säjer matte och lägger bekymren åt sidan..


--Jag grävde upp nåra hemska maskrosplantor, medan jag väntade på Agneta.. Så  n å n  nytta med att hon inte dök upp var det iallafall..


Tja, så är det i mänskornas värld: Plus och minus väger upp vartannat..


I  h u n d a r n a s  värld är det kanske likadant..  V i   ägnar oss emellertid aldrig åt funderingar på plus och minus, gott och ont, lilla mor och jag.. Vi tar dagen som den kommer, och fylls bara våra matskålar ett antal gånger varje dag, är vi nöjda och belåtna..


--Kan du inte åka till trädgårdsdagen alldeles ensam, matte.. Vovvarna har för sej, att matte inte alls har nåt emot att segla solo.. Det har hon aldrig haft..


--Visst kan jag det, vovvarna.. Men först ska jag fixa lunchen till er, små möss, och till mej själv..


Matte var och hämtade bilen i går eftermiddag.. Alldeles klar är den emellertid inte.. En  d r i v k n u t  håller på att gå sönder och måste bytas.. D e n  operationen ska ske den trettisiste..


S e n  ska här åkas.. Misstänker ialla fall hundarna..


Har vi nån  b i l d,  matte.. En krönika  u t a n  bild är inte lika trevlig som en  m e d..

 

Vy från Skäralid.. Dit åkte E. Egneta och matte på utfärd i våras..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards