brimikshallon

Alla inlägg den 11 augusti 2017

Av Kerstin Frithiof - 11 augusti 2017 07:21

    

--Hade du trevligt på klassåterträffen, matte.. Lilla hunden  u n n a r  matte att ha haft trvligt..


--Mycket, vovven.. Mycket.. Men jag gick ganska tidigt..


Lilla Hallon förvånar sej inte.. Matte ger sej sällan  r o  att sitta och kallprata.. Hur trevligt hon än har..


Denna hennes rastlöshet har renderat henne en del försmädlighet under årens lopp.. Tillåmed  o v e t t.. Från personer, som inte alls känner av nån rastlöshet..


--Det är  k o n s t i g t,  säjer matte.. En del, som trivs med att sitta och smälta maten i godan ro, drar sej inte för att vara försmädliga mot såna som mej, medan  j a g  aldrig skulle överväga att pika  d o m..


--Jag  g ö r  mitt bästa för att sitta kvar, säjer hon, men efter ett par, tre timmar får jag sånt spring i benen.. I hela kroppen förresten..


--T-tror du att du har ett gäng bokstäver, matte.. Lilla hunden skyggar en aning.. Att ha en bokstavskombination är inte alldeles problemfritt..


--Det har jag ingen aning om, säjer matte..


Och "so what" säjer hon sen och ser en liten aning  a r g  ut.. Jag har klarat skivan helt på egen hand i en herrans massa år nu, och klarat den bra.. Fnys..


I dag fick jag inte smaka frukosten.. Inte ens den minsta lilla snutt fick jag.. Men  m a t t e  hon åt och slevade i sej dom goda blåbären hon fått av vår snälla granne Ch.

 

--Det  h ä r  är en selfie, säjer matte.. Och som sådan lika  verklighetsfrämmande som alla andra av den sorten..


--Tja, matte.. Du är väl inte direkt  k ä n d  för att ta  v a c k r a  bilder.. Lilla Hallon fnissar för sej själv..


--Hmf..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards