brimikshallon

Direktlänk till inlägg 26 januari 2018

Hos veterinärn..

Av Kerstin Frithiof - 26 januari 2018 10:05


Inte hjälpte det att jag satte alla fyra tassarna i golvet och spjärnade emot allt vad jag kunde.. Jag fick kasa med iallafall.. 


Till Bromölla ställdes färden och till veterinär Johanna.. Hon konstaterade att jag har nervös mage och gav matte en karta tabletter, som hon ska dela ut till mej..


Matte är glad att det inte var nåt värre fel på mej.. 


E n  bra sak sa veterinärn, nämligen att det är bra att ge mej lite mat precis innan jag ska gå och lägga mej.. 


Nu  g ö r  ju faktiskt matte det redan, men man kanske kan hoppas på lite  s t ö r r e  portion, nu när det blivit ordinerat..


I eftermiddag ska min mänska ta bilen till verkstan i Mörrum för att fullfölja behandlingen med motortvätt.. Den som påbörjades i somras.. 


Operationen beräknas ta en timme ungefärligen..


--Då ska jag gå och  f i k a  och äta en  f a s t l a g s b u l l e, säjer matte..


"Fastlagsbulle" förresten.. En liten tjej i mattes klass var förvissad om att det hette  f a s t l a n d s b u l l e.. Men det var då det..


Numera vet ju alla att det heter "t e m l a"..

 

Så här dimmigt är det idag.. Lika dimmigt var det när matte tog bilden för två år sen..








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 28 mars 08:36


  Tillåt mej att gnälla lite.. Eller, snarare, rätt mycket.. Det är så här:   Min tvättmaskin har gått i baklås och den är full med tvätt.. Jag kan alltså inte få upp locket på den.. Jag ska försöka få tag på firman som sålt den. men dom öppnar...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 26 mars 19:03


  I natt vaknade jag redan vid tretiden.. Och det var väggen att somna om..   Trött är jag så in i bänken, men vågar inte gå till sängs.. Klockan är bara sju, och somnar jag nu, vilket jag garanterat skulle göra, kommer jag att vakna  ä n n u ...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 23 mars 12:43


  Faktum är.. Faktum är, att våren  h a r  kommit en bit på väg:   Ett par soliga och varma dagar till så blommar forsythian för fullt.. Och om en månad kommer björkarna att ha musöron..   Våren  ä r  sen i år, men desto kärare när den ko...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 21 mars 17:09


  Precis idag har dagen blivit en  l i t e n  aning längre än natten.. Och för att prisa sommaren köpte jag nåra violer och ett ljus att pryda min trappa med:     Det är härlliga dagar vi har framför oss.. Och.. kära nån.. nu är det bara  v e c...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 20 mars 15:01


  Satt och fifflade med telefonkameran och plötsligt fick jag syn på mej  s j ä l v  på displayen.. Eller iallafall nån som är väldigt  l i k  mej.. Å då knäppte jag: Nu ska jag berätta om  s i n g s i n g t r ö j a n  jag har på mej.. Det  v...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards