brimikshallon

Alla inlägg den 14 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 14 januari 2019 09:20


Ibland får jag för mej att  l i s t a  dom befattningar jag  a b s o l u t  inte skulle kunna tänka mej att ha..  


Politiker: Dels för att jag inte kan tänka mej mej själv i nån slags  ö v e r s å t l i g  roll och dels för att jag inte kan föreställa mej en tillvaro utan den fria tanken..


Försvarsadvokat: Fy Fabian för att försöka krångla grova brottslingar ur straff och fängelsdomar..


Rättsobducent: Det säjer sej självt.. Usch.. 


Boskapsuppfödare: Hu för att skicka sina vänner, som litar på en, till slakt..


Tja, det var  n å r a  befattningar jag absolut inte kan tänka mej att ha..


Om jag hoppar från befattningar till tillvaror ligger  f å g l a r  högt på listan och särskilt  s j ö f å g l a r.. 


Tänk att ligga och guppa bland  i s f l a k  hungrig och frusen.. Och ännu värre: att  f r y s a  f a s t  i isen..


Igår åkte jag gamla riksvägen förbi Ysane, och där var det ansamling av sjöfågel minsann.. Sångsvanarna  b r u k a r hålla till på dom här fälten på vintern.. Dom kan väl inte bestämma sej för om det är  l ö n t  att dra vidare..


Hundratals av svanar var det..

 

Lägg märke till måsen (truten)  till höger ner i bilden..  H e n  är minsann inte buskablyg.. Beblanda sej med massvis av jättefåglar..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards