brimikshallon

Alla inlägg den 3 juni 2019

Av Kerstin Frithiof - 3 juni 2019 07:57


Inatt vaknade lilla vovven och jag av att det  å s k a d e..  Det var inte  m å t t l i g t  vad det åskade heller..


Vid ett alldeles fruktansvärt brak kom lilla hunden i flygande fläng upp till mej i sängen, och där låg vi, aningen rädda, båda två..


Och sen kom  r e g n e t.. Ett riktigt slagregn vrålade igång.. Det gjorde säkert nytta på allt det inte slog sönder..


--Nu gick väl min fina herrgårdsbegonia i bitar, tänkte jag, och det första jag gjorde på morronen var att kolla den..


Under över alla under.. Tack vare att den stått så skyddad hade den inte gått sönder alls:


För ett par år sen förstördes tre nysatta herrgårdsbegonior i ett oväder liknande det i natt..

 

Så här fin var loppisgrytan  f ö r e  ovädret..

 

E f t e r  stormen såg planteringen ut så här.. Den kom sej aldrig trots att den gjorde sitt bästa.. 


I min gamla balkonglåda har pelargonerna börjat morska upp sej.. I går upptäckte jag dessutom en potatisplanta där.. Ett minne från kökssejouren kantänka.. Dumt nog tog jag bort den innan jag kom på att fota den.. 


Det är måndag och precis  a l l t  ligger framför oss.. Underbara måndag.. 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards