brimikshallon

Alla inlägg den 27 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 27 juli 2019 14:50


Idag är det Sjusovaredagen.. Regnar det idag ska det regna i sju veckor.. Allt enligt gammal spådom..


I själva verket handlar myten om dom sju sovarna om sju kristna män, som gömde sej i en grotta undan förföljelser.. Och där somnade dom och sov i ett par hundra år.. 


När dom vaknade hade kristendomen erövrat landet.. Kyrkklockorna klang och psalmerna ljöd.. 


I rena glädjen föll dom ihop och dog på fläcken..


Det är kanske tillåmed  s a n t.. 


Det är varmmt och fuktigt ute.. Rent klibbigt.. Det är n ä s t a n  så jag känner  g ä l a r n a  växa ut..  D e t  är kanske sant det också..


I kväll kommer ytterligare en konsert med Max Raabe på kulturkanalen.. Jag är ytterst glad att jag fick upp ögonon för  d e t  fenomenet för en vecka sen..


Suck, jag längtar till jag kan köra bil igen.. Det är länge sen sist..

 

Höstanemonerna blommar rikligt.. J a g  tycker dom är vackra.. 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards