brimikshallon

Direktlänk till inlägg 23 maj 2020

Förändringar..

Av Kerstin Frithiof - 23 maj 2020 09:13


Om nu allt går som tänkt kommer jag att ha ett piano nästa vecka nån gång.. 


Jag har en vägg, där det skulle passa perfekt.. Det är bara det, att den väggen redan  ä r  upptagen.. Med en musikanläggning jag aldrig lyssnar på.. Inte sen jag lärde mej plocka musik ur luften..

 

Jag kommer att be transportfirman ta med sej den här omoderniteten, bänk, skivor, högtalare, allt, för vidarebefordran till tippen.. 


Tack och lov är jag ingen  s a m l a r e.. Snarare tvärtom.. Att göra mej av med har aldrig varit svårt för mej..


När min man levde, fick jag passa på att rensa ut när han inte var hemma.. Annars bar han in skräpet igen..

Det kunde "vara bra att ha"..


Och i sådana fall kallade han mej "lilla vän", och  d e t  var ingen komplimang..


Man kan ju fråga sej, hur det kan komma sej, att jag snöat in mej (heter det så fortfarande) på att ha ett piano.. 


Jo, svaret är: Bara för det vore  r o l i g t  att hålla på med musik i all enkelhet..


Nu gäller det bara att få  h e m  speleverket.. (Ångest) Och få det stämt.. Det sistnämnda lär inte vara så svårt eftersom det finns en pianostämmare med gott rykte i Karlshamn..


Igår stekte jag en kyckling i lergryta.. Den blev fantastiskt mör och fin.. Synd bara, att jag inte antecknade  hur jag bar mej åt.. Det gör jag aldrig.. Jag inbillar mej  a l l t i d  att jag ska komma ihåg ändå.. Tja..








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Söndag 16 juni 08:53


  Vissa somliga lär sej aldrig.. Det var så här:   Häromdagen fick jag ett väldigt gott besked från onkologen.. Jippi, ett tag till får jag hänga med..  D e t  måste firas..   Och firade,  d e t  gjorde jag.. Med en jätteportion chokladstin...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 12 juni 13:51


  Nu bestämmer jag att jag struntar i att försöka föra över bilder från telefonen till datorn.. Tja, jag har förstås inget  v a l.. Funktionen har på nåt sätt försvunnit.. Jag får ta apparaterna med mej och fara in till Elgiganten.. Kanske dom kan ...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 11 juni 09:32

  I dag känner jag mej en liten aning deppig.. Alltså behöver jag pigga upp mej.. Och  d e t  göt jag med dom två mest älskade bilder jag har:   Stämsång på trappavsatsen..     Vackraste ogräset.. Nånsin..   Varken vallmo eler hundar ...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 10 juni 10:09

  Jag blir så ohyggligt (läs inihelvete) arg.. T v å  gånger bara denna förmiddag har datorvärlden behagat utestänga mej från .. ja.. döm själva:   Först såg jag en blänkare om dagkurser på Jämshögs folkhögskola.. Det som intresserade mej var e...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 8 juni 13:29


  Den här dagen i nådens år 1906 föddes min mor.. Hon blev inte så gammal, min lilla mor.. 65 år bara..   Jag tänker så ofta på henne.. Numera, som äldre och förhoppningsvis, klokare, inser jag att hennes liv inte var lätt..    Som nykonf...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards