brimikshallon

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2023

Den trettisiste..

Av Kerstin Frithiof - 31 oktober 2023 10:16


I går precis klockan 06:15 blev jag ett  h e l t  år äldre.. Skiftet gick på ett kick, och jag ser precis likadan ut som tidigare..

 

Nu vänder vi ryggen åt det gamla, och tassar på försiktiga fötter det nya till mötes..


Det är bekymmersamt här vid Hanöbukten.. Vädret är råkallt, men det blåser iallafall inte.. Oljesanerarna har inget lätt jobb precis, men deras insats är ovärderlig..


Jag kan inte låta bli att undra om fartyget egentligen var sjövärdigt.. Nåja, det får undersökningar avgöra.. Enligt mej borde  r e d e r i e t  få betala det mesta av vad saneringen kostar.. Men vad jag vet har det inte ens hört av sej..


Den sista dagen på oktober, den trettisiste som nån sa, är det och ännu har det inte varit nån frost här hos oss.. Och massor med löv hänger kvar på träden.. 


Jag ser på TV vilka hemska snöoväder som rasar lite längre norrut.. Sällan är det sådant väder här, men en och annan  snöstorm kan jag minnas.. Jag hoppas innerligt att vintern ska utebli i år också som den så snällt har gjort i flera år nu.. 











 
 
Diana

Diana

31 oktober 2023 14:00

Grattis i efterskott!!
Det var länge sedan jag kommenterade hos dig, förlåt... Men jag håller koll!
Igår såg jag en katt som var Rönnerdals exakta motsats, så tillvida att den var svart med en vit svans. Jag körde nästan av vägen av förvåning och kom genast att tänka på dig och din vackra katt.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Kerstin Frithiof

2 november 2023 14:48

Så roligt att du hörde av dej.. Jag har ibland undrat vart du tagit vägen..
Jag hoppas att både du och vovvarna, och resten av familjen om du har nån, mår bra..
Här är det bekymmersamt med oljeutsläpp inpå knutarna..
Tack än en gång för att du hörde av dej..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Lördag 11 maj 10:21

  I dag är det den elfte maj, jippii...   --Jaha, undrar givetvis varje förnuftig person i det här landet.. --Vad är det för märkvärdigt med det då..    Varje förnuftig svensk  u t o m  alla förnuftiga och oförnuftiga i  M ö r r u m.. För i...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 10 maj 10:07

  Jojomän.. Flytten av fjärilsbusken gick bra.. Visserligen hade den djupa rötter så jag fick gräva ordentligt för att få upp den, men  p l a n t e r i n g e n  gick som en dans..     Man kan se dom nya skotten längst ner på plantan.. Rester...

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 9 maj 09:25

I höstas fick (läs tiggde) jag en buske som skulle slängas.. "Den var inte livskraftig", sa hon, som stod med spaden i hand för att gräva upp den misshaglige..Men jag, född optimist, trodde att busken skulle trivas bättre om den fick flytta till en a...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 8 maj 17:29

  Puh, äntligen.. Jätteväxterna i sydfönstret är äntligen borta.. Ett par "ättlingar" behöll jag iallafall:    Det kostade på, minsann, att bära ut jättekrukorna.. Jag fick jobba med dom på trappan för inomhus hade det blivit för mycket jord oc...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 6 maj 14:34

  Idag har jag suttit 40 minuter i en stillastående bilkö på motorvägen mellan Sölvesborg och Karlshamn.. En olycka hade skett i höjd med Mörrum och motorvägen var avstängd i båda riktningarna.. Jag kan just undra hur långt kön sträckte ej.. En mil...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards