brimikshallon

Alla inlägg den 3 september 2023

Av Kerstin Frithiof - 3 september 2023 18:21


Varje år anordnas Ringsmåladagen på min förra arbetsplatsplats.. Så ock i år.. Agneta och jag var där spm vanligt och åkte runt på diverse begivenheter..


Så trevligt det var och så välordnat.. I min gamla skola var det diverse utställningar.. Där vann jag ett hembakat bröd på lotteri.. 


På Nissagården serverades våfflor, och dom var lika goda som jag minns dom från förra året.. 

I Ringamålas vackra natur i en gammal numera nedlagd skolbyggnad tillbringade jag mina sista yrkesverksamma år.. 


Inte vet jag riktigt vad begreppet  s k o g s t o k i g  står för, men är det nåt positivt så är det  d e t   jag känner för Ringsmåla.. Här finns både den vackra lövskogen och barrstorskogen.. En natur så skild från vår egen här vid havet.. 


Ibland tar jag en tur upp dit bara för att andas..


 

Vid den vackra Öjasjön serverades korv och saft och ute i sjön kunde man åka runt på en flotte.. 

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards