brimikshallon

Alla inlägg den 5 september 2023

Av Kerstin Frithiof - 5 september 2023 17:15

Sommaren har kommit tillbaka med full kraft.. Ändå märks det att hösten närmar sej.. Inte minst på att solen står lägre än den gjorde för nåra veckor sen.. Tillåmed mitt på dan är ljuset gyllne..


Den lilla skörd av vindruvor jag kommer att få håller på att mogna:

 



I våras köpte jag en påse blomfrö och strödde ut på väststsidan av huset.. Det här kom upp:

 

E n  enda cinnia.. Eller  f r ö k e n h a t t  som blomman heter i Danmark.. Resten är ogräs.. Jag hoppas att cinnian sätter frö så jag kan få flera nästa sommar.. Färgen är väldigt vacker, tycker jag.. Och väl värd att bevara..


Just nu känner jag att jag börjar bli  k a f f e s u g e n.. Jag har inte druckit nåt kaffe än idag.. Det var en tid, när jag inte  k u n d e  laga kaffe.. Hur jag än bar mej åt, smakade resultatet bara gammalt  h ö.. Numera gör jag en slags café au lait med varm mjölk och starkt bryggkaffe och socker.. Det blir väldigt gott..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards